Warholmgarden


fredag 20. mars 2020

Få det ned på papiret!

På riktig gamle hus, som mitt, finnes det ingen tegninger over den eksisterende planløsningen. Det er derfor jeg startet med å måle opp. Ikke bare langs veggene, men også diagonalene. Da kan man fange opp skjevheter. De fleste gamle hus har sjelden 90-graders vinkler i hjørnene. Bare tilnærmet.

Jeg har også målt inn høydene - og har  med dette fått bekreftet at den ene hjørnet på huset ligger hele 6 cm lavere enn det på motsatt side!!! Greitt å vite om, dersom man tenker at det burde være en enkel sak å få rettet opp gulvet. Men 6 cm er så mye at det ikke er mulig å jukse det til. Man må enten jekke opp det ene hjørnet, eller skifte ut hele det eksisterende gulvet og da justere på selve bjelkelaget. Men slikt koster. Og er det nødvendig?

Men uansett hva du velger å gjør så er det en stor fordel å få tegnet opp planløsningen i allefall , før du setter i gang. Men det ER krevende å måle opp, og kanskje ikke for alle å gjøre selv.

Og slik ser huset mitt ut ferdig opptegnet. Sånn ca. Da er det bare å sette seg ned og kose meg med planløsningen......











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar