Warholmgarden


lørdag 13. oktober 2018

Skogshogst

Det er riktig nok fint med vintergrønt, men jeg må tilstå at jeg har et litt anstrengt forhold til tuja. Tuja på over ca 6 m er i alle fall langt utenfor hva jeg kan leve med av sorten. Så når det for første gang på over en måned er meldt opplett  (hele to dager!) er det bare å nytte høve til felling.

På sikt ønsker jeg å få til en gammeldags hage. Du vet en sånn en med rips og roser, og epletrær og slikt. Så kan jeg sitte på verandaen og drikke ripssaft mens jeg tar en pause fra hagearbeidet. Mye av disse kvalitetene har hagen allerede. Det mangler bare et staudebed og litt flere ripsbusker og så må jeg være litt hardhendt mot tujaene som det er en del av på tomta. Men det tar nok litt tid dette som alt annet. Resultatet av dagens skogshogst syntes jeg i allefall blei vellyket!


Tujaen(e) sett fra huset klargjort for motorsag. Alvorlig høye....



Kvisting må til om det skal bli ved av det! Ikke reint lite heller...


Før (tv) og etter (th). Litt luft rundt huset gjorde seg!





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar