Warholmgarden


onsdag 10. oktober 2018

Hvor skal jeg begynne?

Warholmgarden er - til tross for flere omganger med modernisering på bekostning av husets opprinnelige stil - et sjarmerende hus. Jeg klør i fingrene etter å tilbakeføre huset til slik det en gang var i så stor grad som mulig. En hel del får nok vente rett og slett fordi det koster for mye, men i gamle hus er det som regel en del som kan gjøres som ikke koster noe særlig. Som for eksempel å få frem de gamle golva som jeg vet ligger der, under alle lagene med parkett og vegg til veggtepper.

Men før jeg svinger meg rundt er det lurt å dokumentere huset- både utvendig og innvendig slik det er nå. Dagens tilstand er jo også en viktig del av dets historie. Dessuten er den en veldig god måte å bli kjent med huset på. Og sannsynligvis vil det dukke opp noen (ubehagelige?) overraskelser undervegs.....Og ikke minst er det kjekt å kunne se tilbake på alt man har gjort og fått til når man blir lei og mister motet. Så da tok jeg meg en runde rundt huset med fotoapparatet.


Fremdeles sjarmerende selv med vinduer fra tidlig 80-tallet, og stående kledning der den opprinnelig var liggende...



Inngangsparti av nyere dato med karnapp.


Litt stæsj over kjellervindu- og dør - også av nyere dato.


Veranda og pynt over vindu er av nyere dato. Av eldre bilde tror jeg det 
opprinnelig har vært dør der det i dag er vindu.


Tilbygget fra 1903. Fremdeles med et anstrøk av sveitserstil i gavlen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar